تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

abresantehran Offline
#1 ارسال شده : 1394/04/20 01:17:47 ب.ظ
abresantehran

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 81
مکان: تهران

روش قلیایی شدن آب تصفیه شده
PH چیست؟
Ph یک مقیاس اندازه گیری برای تعیین میزان مقدار اسیدی یا قلیایی( باز ) مواد و مایعات گوناگون به شمار می رود.(P به معنی قدرت و H به معنی هیدروژن می باشد که به طور کامل به معنی قدرت یون هیدروژن در مایعات می باشد) این مقیاس اندازه گیری از 0 شروع می شود و به 14 ختم می شود. عدد 0 تا 6.9 مقدار اسیدی‚7 عدد خنثی و 7.1 تا 14 مقدار قلیایی بودن مواد را نشان میدهد.Ph آب آشامیدنی به طور معمول بین6 تا 8.5 می باشد که عوامل مختلفی در ایجاد این عدد Ph در آب و مواد مختلف نقش دارند از جمله باران های اسیدی که به علت آلودگی شهر های صنعتی وجود دارد و یا سنگها و مواد معدنی مختلف که آبهای زیرزمینی از روی آنها عبور می کنند.مقدار Ph آب و مواد غذایی مختلف اثرات مثبت و منفی بر روی اعضای مختلف بدن دارند که در اینجا به آنها نمی پردازیم‚ولی مصرف آب قلیایی که Ph آن بالاتر از 7.5 باشد برای سلامتی بدن بسیار مفید است و توصیه می شود اگر از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می کنید ‚حتماً آن را به فیلتر قلیایی مجهز کنید.برای اطلاع از خواص آب قلیایی این قسمت را مطالعه کنید .
720x300xph graph1
فیلتر قلیایی چگونه کار می کند:
همانطور که می دانید در دستگاه های تصفیه آب به دلیل حذف مواد و املاح آب ‚آب به صورت اسیدی در می آید ‚در دستگاه های تصفیه آب می توان با اضافه کردن یک فیلتر قلیایی آب را از حالت اسیدی به قلیایی در آورد .مراحل یونیزاسیون آب (قلیایی شدن) به دو صورت انجام می گیرد:
در روش اول یونیزه شدن آب توسط عبور جریان الکتریسیته از آب صورت میگیرد. بدین معنی که وقتی آب از روی دوصفحه الکتریکی حرکت می کند‚ به بخار تبدیل می شود. یکی از این بخارها تبدیل به یون غنی شده هیدروژن( H+ ) می شود که به آن آب اسیدی می گویند و دیگری به هیدروکسیل ( OH- ) تبدیل می شود که به آن آب قلیایی گفته می شود . شما باید این آب قلیایی را بنوشید تا بتوانید از خواص درمانی آن بهره مند شوید .
watephr
در روش دوم آب توسط آنیون و یا کاتیون قلیایی می شود بدین صورت که در آب باید یا کاتیون هایی نظیر منیزیوم یا کلسیوم و یا آنیون هایی نظیر نمک و بیکربنات وجود داشته باشد .
در حقیقت قلیایی شدن آب در دستگاه های تصفیه آب توسط مواد معدنی موجود در فیلتر ها( کلسیوم و منیزیوم ) صورت می گیرد بدون اضافه کردن جریان الکتریکی به آب ( روش اول ) .
البته این نکته را یاد آور می شویم که فیلتر های قلیایی کننده آب باید با کیفیت و تولید شرکت های معتبر باشند .فیلتر های متفرقه نمی توانند آب را به خوبی قلیایی کنند و برای سلامتی نیز مضر هستند.
در زیر مقدار اسیدی یا قلیایی بودن چند ماده نشان داده شده است:
pH-Bar

لینک منبع : فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب چگونه عمل می کند؟


___________________________________________________________________

سایر مطالب مرتبط :

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب
معرفی قطعات دستگاه تصفیه آب
راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی
راهنمای رفع اشکال دستگاه تصفیه آب
چرا نباید دستگاه تصفیه آب ارزان قیمت بخریم ؟
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.103 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت