اطلاعاتی که همه باید درباره سئو بدانند (قسمت دوم)برخی از فاکتورها هستند که از جانب صاحبان سایت ، وب مسترها و سئو کارها قابل دستکاری هستند که باعث میشه با تقلب سایت خودشون رو به رتبه های بالا برسونن اما این تقلب ها با ریسک همراه هست…
در مقاله ی قبل با برخی از تکنیک ها و فاکتورهای
سئو و
بهینه سازی سایت آشنا شدید . پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه این مقاله ، مقاله ” اطلاعاتی که همه باید درباره سئو بدانند (قسمت اول) ” رو ملاحظه بفرمایید . در این دو مقاله نکاتی کلیدی و مفید در رابطه با سئو در
طراحی وب سایت عنوان کردم که میتونه براتون مفید باشه.
فاکتورها زمانیبرخی از فاکتورها هستند که از جانب صاحبان سایت ، وب مسترها و سئوکارها قابل دستکاری هستند که باعث میشه با تقلب سایت خودشون رو به رتبه های بالا برسونن اما این تقلب ها با ریسک همراه هست چرا که اگر موتور جستجو متوجه بشه (که میشه) اون سایت رو جریمه میکنه .
تنها شاخصی که قابل تغییر و دستکاری نیست ” زمان ” هست . قطعا دامنه ای که چند سال از فعالیتش میگذره نسبت به دامنه ای که به تازگی ثبت شده از اهمیت بیشتری برخوردار هست .
قبلا کاربران دامنه های قدیمی منقضی شده رو خریداری میکردند تا نشون بدن سایتشون سال هاست که در حال فعالیته ، اما در حال حاضر موتورهای جستجوگر از این تقلب مطلع بوده و زمان فعالیت دامنه هایی که منقضی می شود رو صفر می کند .
فاکتورهای مبتنی بر زمان شامل سن دامنه ، سن صفحه ، و سن لینک های ارجاع شده به آنها می باشد . طول مدت ثبت یک دامنه هم می تونه در رتبه بندی و سئو موثر باشه.
فاکتورهای خارجیفاکتورهای خارجی که میتونه تو رتبه ی سایت و سئو تاثیر زیادی بزاره ، شامل موارد زیر میشه :
کمیت و کیفیت و ارتباط لینک های داخلی
تولید لینک
میزان کسب لینک
متن Anchor لینک
لینک های دوجانبه
تعداد لینک های یک صفحه
TLD (Top Level Domain) نام دامنه برای یک لینک
ارتباط معنایی میان لینک های یک صفحه
محل قرارگیری لینک
آدرسهای IP سایت های به هم لینک شده
قبول استانداردهای وب
فاکتورهای پرچم قرمز زیان آور
در ادامه به توضیح برخی از این فاکتورها می پردازیم :
کمیت لینک های وارد شده :سایتی که مقصد و هدف بسیاری از لینک ها هست قطعا ارزش و اعتبار بالایی داره ، چرا که کاربران زیادی به اون سایت امتیاز دادن و لینک سایت رو در سایت خودشون قرار دادن . اما به دلیل اینکه ممکنه بسیاری از این لینک ها ساختگی باشه بحث کیفیت لینک ها به میان میاد که معیار بهتری محسوب میشه.
کیفیت لینک های وارد شده :به عنوان مثال اگه سایت شما در سایت های پربازدید و با اعتبار لینک بشه قطعا به سایت شما هم اعتبار میده ، اما باز موتور جستجوگر به این موضوع اکتفا نمیکنه و الگوریتم های پیچیده تری برای محاسبه ی کیفیت لینک ها در نظر میگیره.
TLD نام دامنه برای یک لینک :مت کاتز در این رابطه میگه : ما معتقدیم لینک هایی که از دامنه های .edu و .org گرفته میشه بسیار ارزشمندتر هستند .
مرتبط بودن لینک های وارد شده :موتور جستجوگر برای لینک هایی که از صفحات هم موضوع با محتوای سایت شما به سایتتون وارد شده باشه ارزش بیشتری قائل میشه.
مکان لینک :لینک هایی که در بالای صفحه
طراحی سایت حرفه ای قرار بگیره از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و به ترتیب هرچه پایین تر قرار بگیرند از اهمیت لینک ها کاسته میشه .
آدرسهای IP سایت های به هم لینک شده :موتور جستجوگر IP سایت لینک دهنده و IP سایت مقصد رو بررسی میکنه ، اگر Ip Address ها در یک بازه باشند
فروشگاه ساز و اگر مدت طولانی این امر صورت بگیره ، این موضوع تقلب به حساب میاد و اون سایت جریمه میشه . به عنوان مثال ، لینکی از DomainA در ۱۰۰.۱۰۰.۱.۱ به دامنه DomainB در ۱۰۰.۱۰۰.۱.۲ از این قبیل لینک ها محسوب میشه .
فاکتورهای (پرچم- قرمز) زیان آور :در نوشتن محتوا تقلب نکنید، راه اندازی هم زمان چندین صفحه تقلبی یا درخواست لینک های تقلبی که قبلا شناسایی شدند قطعا برای وب سایت
تبلیغات آنلاین زیان آور است .