تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

iWater Offline
#1 ارسال شده : 1395/11/05 12:47:35 ق.ظ
iWater

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 109

تشکرها: 1 بار
آب قلیایی
فیلترهای متعددی در دستگاه تصفیه آب استفاده می گردد که وظیفه ی آن ها حذف مواد معلق ، حذف کلر موجود در آب و کاهش TDSاست . در این مقاله به معرفی انواع فیلتر و عملکرد هر یک می پردازیم .
الف ) در تصفیه آب چند مرحله ای

1 ) مرحله ی اول - فیلترPPیا پلی پروپلین که در تمامی دستگاه های تصفیه آب وجود دارد و مواد معلق را تا 5 میکرون کاهش می دهد و بدین ترتیب کدورت رفع می گردد .

حذف هر گونه گل و لای ، زنگ آهن و ناخالصی های معلق جامد موجود در سیستم لوله کشی و سیستم انتقال آب شهری در این فیلتر اتفاق می افتد .

2 ) مرحله ی دوم - فیلتر کربن اکتیو که بصورت پودری در درون فیلتر وجود دارد . نوع با کیفیت آن از پوست نارگیل تهیه شده و نوع با کیفیت پایین آن از زغال چوب تهیه می شود که برای حذف کلر بوده و ترکیبات آلی و مواد شیمیایی احتمالی را تا 98 درصد جذب کرده و موجب حذف بوی نامطبوع و شفاف شدن آب می گردد .فیلترهای تصفیه آب



3) مرحله ی سوم –فیلتر کربن اکتیو فشرده که آن هم ممکن است از پوست نارگیل یا زغال چوب تهیه شده باشد که می تواند رنگ ، بو و طعم نامطبوع آب را اصلاح نماید .

4)مرحله ی چهارم –ممبران یا فیلتر کاهش دهنده مواد جامد محلول در آب که می تواند با تکنولوژی اسمز معکوس ، سختی ، نیترات ، نیتریت ، فلزات سنگین مانند سرب ، روی ، جیوه و آرسنیک و آلودگی های میکروبی و نیز شوری آب را کاهش دهد .

ممبران ها در انواع 50 ، 75 و 100 گالنی وجود دارند . نوع Filmtecدارای کیفیت و شهرت بیشتری است .

5 ) مرحله ی پنجم –فیلتر کربن اکتیو برای بهبود مجدد طعم و مزه و بوی آب

6)مرحله ی ششم –فیلتر معدنی جهت اصلاح مزه ی آب چون آب خروجی از مرحله ی پنجم احتمالاً تلخ مزه است و گذاشتن این فیلتر مقداری به اصلاح مزه ی آب کمک می کند .

در این مرحله احتمالاً pHآب غییر محسوس خواهد نمود ولی نمی توان pHقلیایی مورد انتظار را از آن انتظار داشت چون آب فرصت تبادل با مواد قلیایی کننده را نخواهد داشت و آب سرعت از این فیلتر عبور می کند . چنانچه توقف آب در این فیلتر به حدود نیم ساعت می رسید شاید این تاثیر قلیایی قابل حصول بود ولی در عمل چنین نتیجه ای دور از انتظار است .

7 ) مرحله ی هفتم –استفاده از UVکه با تاباندن اشعه ی ماورابنفش ، آب را ضدعفونی کرده و ویروس ها ، باکتری ها و میکروارگانیسم ها را نابود می کند .
ب ) فیلتر در تصفیه آب یونیزه قلیایی

1 ) فیلتر یک –در دستگاه آب یونیزه قلیایی فیلتر اول یک فیلتر ترکیبی است که قادر است همزمان به حذف مواد معلق ، حذف کلر و فلزات سنگین بپردازد .

حسن دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی ، وجود نمایشگر فیلتر روی صفحه ی نمایش LCDاست که پس از پایان عمر ان ، آلارم داده و مصرف کننده را متوجه ی تعویض می نماید . در برخ از دستگاه ها ، تنها یک فیلتر ترکیبی با راندمان بالا کفایت می کند .

2) فیلتر دوم –فیلتر دوم در برخی مدل ها صورت می گیرد و آب پس از عبور از مرحله ی اول به این فیلتر دوم وارد می شود که مواد معدنی بیشتری را دریافت و شرایط مناسب تری را برای یونیزه شدن به وجود آورد

بدیهی است هزینه ی تعویض دو فیلتر پس از هر دوره ی زمانی یک ساله نسبت به تعویض یک فیلتر، بیشتر خواهد بود و خرید مدل های با یک فیلتر ارجحیت دارند .

مدل های iWater – ECO ، iWater – NEXUS ، iWater – SHARP از نوع تک فیلتر می باشند که می توانید برای دریافت جزئیات مشخصات فنی به بخش محصولات مراجعه نمایید .
ج ) فیلترهای خاص

1- میکروفیلتراسیون

در برخی مناطق برای دستیابی به خلوص بیشتر آب از میکروفیلتراسیون استفاده می کند .

در سیستم MFجامدات معلق و کلوئیدهای بزرگ حذف می شوند و ماکرومولکول های و جامدات حل شده از میان ممبران های MFعبور می کنندذ . کاربرد ان ها شامل حذف باکتری ، مواد لخته شده یا TSS( مقدار کل جامدات معلق ) می باشد .

2 - اولترافیلتراسیون

اولترافیلتراسیون ، جداسازی ماکرومولکولی را برای حذف ذرات کمتر از 0/1 میکرون انجام می دهد . تمامی نمک های حل شده و مولکول های کوچکتر ، از ممبران عبور می کنند . مواردی از ممبران عبور نمی کنند عبارتند از کلوئید ها ، پروتئین ها ، آلاینده های میکروبیولوژیکی و مکول های آلی بزرگ

3-نانو فیلتراسیون

نانوفیلتراسیون به فرآیند ممبرانی خاصی گفته می شود که در ان ذرات با اندازه ی تقریبی 1 نانو متر دفع می گردند . از این رو نانو فیلتر در محدوده ی بین RO و UF عمل می کند . کاربرهای NF شامل حذف کلر و مجموع کربن های آلی از آب های سطحی و حذف سختی از آب چاه ، کاهش جامدات معلق و جداسازی مواد آلی از غیر آلی در صنایع غذایی خاص و پساب می باشد .

4 - فیلتر دیسکی

جداسازی مواد بیولوژیکی و ذرات معلق در این فیلتر انجام می پذیرد .

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.107 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت