تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

abresantehran Offline
#1 ارسال شده : 1394/02/27 02:30:49 ب.ظ
abresantehran

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 81
مکان: تهران

NSF-WATER QUALITY
بنیاد ملی آب ( NSF ) در سال 1944 با هدف حفظ و بهبود سلامت بشر در مقیاس جهانی ، بنا نهاده شده است.NSFسازمانی مستقل و غیر انتفاعی است که توسعه استانداردها ، صدور گواهینامه های محصول ، آموزش و پرورش و مدیریت ریسک در حوزه سلامت عمومی و محیط زیست را در برنامه خود قرارداده و به آن متعهد است. تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سطح بین المللی بهNSFبعنوان توسعه دهنده استانداردهای بهداشت عمومی و صادرکننده گرواهینامه ها و تاییدیه های بهداشتی جهت کمک به حفظ جهانیان از نظر غذا ، آب ، بهداشت و محصولات مصرفی اطمینان دارند.
NSF-WQA
بخش آب درNSF
بخش آب درNSFمحصولاتی را که با آب آشامیدنی در ارتباط هستند ، ارزیابی می کند. محصولاتی مانند لوله های آب ، ضدعفونی کننده های شیمیایی آب، تجهیزات استخر و جکوزی و همچنین دستگاه تصفیه آب و فیلترهای آنها توسط این بخش آب این سازمان مورد آزمایش قرار بگیرند.
تلاش هایNSFباعث توسعه استانداردهای ملی امریکا برای کلیه مواد و محصولاتی که مرتبط با آب آشامیدنی هستند گردید و کمک زیادی به حفظ سلامت عمومی و محیط زیست و به حداقل رساندن عوارض نامطلوب بهداشتی نمود. در سال 1990 ، آژانس حفظ محیط زیست امریکا ، استانداردهایNSFرا جایگزین برنامه های خود در ارتباط با آب آشامیدنی کرد. امروزه کلیه تولید کنندگان لوله و سایر تجهیزات استفاده شده در شبکه لوله کشی اماکن تجاری و مسکونی ملزم به دریافت گواهینامه استانداردNSFهستند.
گواهینامهNSFبرای دستگاه ها و تجهیزات تصفیه آب خانگی
کلیه اجزای دستگاه های تصفیه آب خانگی می بایست مورد آزمایش قرار بگیرند تا مشخص شود آیا از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار هستند یا خیر؟ صدور گواهینامهNSFبه مصرف کننده این اطمینان را می دهد که دستگاه تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارند همانطور که تولید کننده ی آن ادعا می کند ، قادر به ارتقای سطح کیفیت آب آشامیدنی خانواده او می باشد.
البته مراجع و سازمانهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند برای دستگاه های تصفیه آب، گواهینامه استاندارد صادر کنند که از آن جمله می توان به " انجمن کیفیت آب"(Water Quality Associations – WQA)اشاره کرد که این انجمن نیز برای صدور گواهینامه های خود از پروتکلهایNSFاستفاده می کند.
در خصوص دستگاه ها و تجهیزات تصفیه آب حوزه هایی کهNSFاقدام به بررسی و صدور گواهینامه استاندارد می کند عبارتند از :
اثر گذاری تجهیزات تصفیه آب بر زیبایی -(NSF / ANSI 42)
سختی گیرها -(NSF / ANSI 44)
اثرات بهداشتی و سلامتی دستگاه های تصفیه آب -(NSF / ANSI 53)
تصفیه آب با اشعه ماورای بنفش -(NSF / ANSI 55)
تصفیه آب به روش اسمز معکوس -(NSF / ANSI 58)
تصفیه آب به روش تقطیر -(NSF / ANSI 62)
فیلتر تصفیه آب دوش حمام (سردوشی) -(NSF / ANSI 177)
مزایای دستگاه تصفیه آبی که گواهینامهNSFدارد چیست؟
گواهینامهNSFپس انجام مجموعه ای از تست ها و آزمایشات برای یک محصول صادر می شود. پس از صدور گواهینامه استاندارد ، مصرف کننده می تواند نسبت به عملکرد دستگاه ، کیفیت و بهداشتی بودن محصول اطمینان حاصل کند. در مورددستگاه تصفیه آب خانگی برخی ازمهمترین مسایلی که گواهینامه استانداردNSFآنها را مورد تایید قرار می دهد ، به شرح زیر می باشند:
اطمینان از عملکرد دستگاه تصفیه آب
گواهینامهNSFبه شما اطمینان می دهد که ادعاهای تولید کننده در خصوص کاهش آلاینده های آب درست هستند. ممکن است تولید کننده و یا فروشنده دستگاه تصفیه آب، ادعا کند که محصول عرضه شده ، می تواند یک آلاینده خاص را با درصد مشخصی فیلتر کرده و از آب حذف کند. طبیعی است که شما اطلاعات فنی و علمی در این خصوص ندارید و نمی توانید مطمئن باشید که آیا این ادعا صحیح است یا خیر؟ این کاری است کهNSFبه جای شما انجام می دهد. این سازمان تجهیزات تولید شده را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد و با صدور گواهینامه بر ادعاهای تولید کننده صحه گذاری می کند.
اطمینان از بهداشتی بودن اجزا و قطعات محصول
مواد اولیه استفاده شده برای تولید اجزا و قطعات دستگاه تصفیه آب باید به گونه ای باشند که با آب واکنش ندهند و مواد شیمیایی زیان آور به آب اضافه نکنند.NSFاز این لحاظ نیز محصول را مورد آزمایش قرار می دهد و تایید می کند که مواد به کار رفته در تولید قطعات و تجهیزات آن ،Food Gradeهستند و مناسب برای مصارف بهداشتی و خوراکی بوده و مواد مضر به آب اضافه نمی کنند.
اطمینان از کیفیت محصول
همچنینNSFمحصول را از نظر ساختاری نیز مورد بررسی قرار می دهد. به این ترتیب اطمینان حاصل می کند که تولید کننده برای صرفه جویی در هزینه ها ، اصطلاحا از گوشه و کنار محصول نزده باشد و کیفیت آن را پایین نیاورده باشد.NSFبه صورت سالانه ، کلیه مواد اولیه مصرفی جهت تولید اجزا و قطعات دستگاه تصفیه آب را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که کیفیت و جنس این مواد همیشه یکسان هستند و تغییری در آنها ایجاد نمی شود.


لینک منبع : استاندارد های معتبردستگاه های تصفیه آب کدامند؟

___________________________________________________________________________

سایر مطالب مرتبط :


انواع ممبران ها ازنظرظاهرساخت

کلر و اثرات زیان بار آن برای انسان
چند روش جدید برای حذف نیکل وآرسنیک و سرب
منظور از سختی آب چیست ؟
مواد طبیعی قابلیت جذب چه موادی را دارند
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.122 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت