تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

ehsan62ot Offline
#1 ارسال شده : 1399/02/01 02:04:56 ق.ظ
ehsan62ot

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 3
مرد
مکان: تهرانپارس

http://drhoseinisianaki.com/گفتاردرمانی-در-منزل/

اگر نمی دانید چگونه می توانید مهارتهای گفتاری و زبانی کودک خود را در خانه بهبود بخشید ، به جای مناسب رسیده اید! آیا می دانید که می توانید گفتاردرمانی را در خانه انجام دهید؟ اگر گمان می کنید فرزند شما دچار تاخیر در گفتار یا زبان است ، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که با یک آسیب شناس گفتار و زبان (SLP) در منطقه خود تماس بگیرید. بهترین راه برای پیدا کردن گفتاردرمان با تجربه ، تماس با کلینیک توانبخشی پایا و کلینیک توانبخشی غرب تهران است. وقتی کودک در کلاس های گفتاردرمانی ثبت نام می کند ، تمرین خانگی می تواند اثربخشی گفتاردرمانی را افزایش دهد. به همین دلایل والدین اغلب به روشهایی که می توانند گفتاردرمانی را در خانه انجام دهند علاقه مند هستند. در زیر ایده هایی وجود دارد که چگونه می توانید به فرزندتان در درک بهتر و همچنین بهبود استفاده از زبان برای برقراری ارتباط با دیگران با روشی مؤثرتر کمک کنید. این توصیه نباید جایگزین یک مشاوره با یک آسیب شناس گفتار شود و شما همیشه باید توصیه های گفتاردرمان خود را در مورد بهترین راه های بهبود مهارت های فرزند خود دنبال کنید.

برای اینکه بدانید چگونه می توانید گفتار درمانی را در خانه انجام دهید ، مهم است که بفهمید که چگونه یک آسیب شناس گفتار و زبان با فرزند شما کار می کند. بیاید یک نگاهی بیندازیم:

 

مرحله اول: ارزیابی

 

 گفتاردرمان چه کاری انجام خواهد داد؟

اول گفتاردرمان ارزیابی مراجع را انجام می دهد ، که شامل بررسی همه زمینه های گفتار و تکامل گفتار می باشد تا ببیند کودک شما در چه مناطقی دچار تأخیر است. گفتاردرمانگران با مقایسه عملکرد کودک شما با هنجارهای رشد تصمیم می گیرند.

 

آنچه می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید؟

جداول نقاط عطف رشد کودک را مطالعه کنید. با مطالعه این جداول در می یابید که کودک در هر سنی چه مهارت هایی را باید بدست بیاورد و با نقاط ضعف کودک آشنا می شوید.

 

مرحله دوم: انتخاب اهداف

 

آنچه گفتاردرمان انجام خواهد داد؟

در مرحله بعد گفتاردرمان تعدادی از این مناطق دارای مشکل را برای کار در هر زمان انتخاب خواهد کرد. بسیاری اوقات کودکان دارای مشکلات گفتاری و زبانی در چندین زمینه مشکل دارند. مهم است هنگامی که شما شروع به درمان می کنید ، در ابتدا تعداد معقولی از این اهداف را انتخاب کنید. متخصص گفتاردرمانی معمولاً مهارتهایی که معمولاً زودتر تکامل می یابند را برای درمان انتخاب می کنند. به عنوان مثال اگر کودک فقط قادر به گفتن چند کلمه باشد اما در تولید صداها نیز مشکل داشته باشد ، متخصص گفتاردرمانی قبل از شروع پرداختن به صداهای خاص تصمیم خواهد گرفت که کلمات بیشتری را به او آموزش دهد.

 

آنچه می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید؟

۲-۳ مورد از مناطق ضعف فرزندتان را برای رسیدگی انتخاب کنید. بهترین راه برای انتخاب اهداف والدین ، ​​انتخاب مواردی است که بیشترین تأثیر را روی فرزند و خانواده شما دارد. به عنوان مثال ، اگر فرزند شما حرف های زیادی برای گفتن دارد اما هیچ کس به دلیل خطاهای صوتی نمی تواند او را درک کند ، می توانید چند صدای گفتاری را برای کار انتخاب کنید. یا اگر فرزند شما در پیروی از دستورالعمل ها دچار مشکل شده است و این مساله امور روزمره زندگی خانوادگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ، ممکن است بخواهید از آنجا شروع کنید. سعی کنید در انتخاب اهداف از جداول نقاط عطف رشد کودک استفاده کنید و اهدافی را که خیلی بالاتر از سطح سنی کودکتان می باشد و یا خیلی دورتر از کاری است که در حال حاضر قادر به انجام آن است ، انتخاب نکنید.

 

مرحله سوم: ارائه درمان

 

گفتاردرمان چه کاری انجام خواهد داد؟

گفتاردرمانگران در مورد بهترین روشهای درمانی موجود برای هر نوع اختلال و تأخیر آموزش خواهند دید. تمام گفتاردرمانگران باید در فرصت های آموزش مداوم شرکت کنند تا از تکنیک های روز دنیا آگاه باشند. هر کودک متفاوت است و به روشهای مختلف درمانی پاسخ خواهد داد. وظیفه گفتاردرمان این است که تکنیک درمانی مناسب را برای هر کودک انتخاب کرده و در صورت عدم پاسخ به تکنیک خاص ، تکنیک درمانی را برای هر کودک تطبیق دهد.

آنچه می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید؟

این بخشی است که به شما می گویم کار با پاتولوژیست گفتار و زبان بسیار مهم است تا آنها بتوانند رویکرد درمانی را انتخاب کنند که برای فرزند شما بهتر باشد. به این دلیل که آنها دارای مدرک دانشگاهی هستند! اما برخی از روشهای اساسی وجود دارد که می توانید در طول گفتاردرمانی در خانه برای کمک به فرزند خود امتحان کنید. ایده ساده است: هر مهارت را به قطعات کوچکتر یا ساده تر تقسیم کنید و به طور خاص آنها را به کودک خود آموزش دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید به فرزند خود بیاموزید که از صدای / f / صحیح در مکالمه استفاده کند ، می توانید به کودک خود یاد دهید که چگونه صدا را به تنهایی بیان کند (“fffffff”) سپس در هجا (“fuh” ، “oof”) ، سپس کلمات (“fish” ، “roof”) و سپس شروع به قرار دادن آن کلمات در جملات و مکالمه کنید. یا اگر می خواهید به فرزند خود بیاموزید که چگونه دستورالعمل های چند مرحله ای را دنبال کند ، می توانید از مسیرهای کوتاه خیلی اساسی با نشانه تصویر (مانند “نشستن” ، “ایستادن” ، “بیا اینجا”) شروع کرده و به تدریج آنرا سخت تر کنید. تا جهتهای پیچیده تری داشته باشید و دو یا سه مرحله را در کنار هم قرار دهید.

اگر این به نظر پیچیده است ، نگران نباشید! شما می توانید این کار را انجام دهید! شما فقط باید به ذهنیت مهارت های خرد کردن در قطعات کوچکتر بپردازید. برخی از مقالات دیگر ما را مرور کنید یا به نکات هفتگی در مورد گفتار و زبان مراجعه کنید و ایده هایی در مورد نحوه کار با مهارت های مختلف در خانه پیدا کنید.

ویرایش بوسیله کاربر 1399/02/01 02:06:10 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.103 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت