نقش
هاست در طراحی سایت و طراحی وب سایت
در مقاله قبلی که در سایت با عنوان (هاست و دامنه در طراحی سایت بخش اول) در بخش مقالات قرار دادیم اشاره کردیم که دامنه یا آدرس سایت با هاست در ارتباط است و به نوعی به یکدیگر وابسته هستند. اما همانگونه که در مقالات مختلف اشاره کردیم هاست یا در معادل انگلیسی host به معنای میزبان است و اشاره به میزبانی از سایت های مختلف دارد. به کامپیوتر های تحت شبکه ای که کنترل آنها به وسیله سی پنل انجام می گیرد هاست می گویند. این نوع کامپیوتر ها ممکن است ویندوز یا لینوکس باشد که در هنگام خرید به شما
هاست لینوکس ی و هاست ویندوز پیشنهاد می شود. محتوای طراحی سایت شما نیز که به وسیله سی پنل قرار می دهید در درایو های این کامپیوتر قرار می گیرد.
ارتباط DNS و هاست در طراحی سایت
با توجه به توضیحات فوق در مورد هاست و طراحی سایت، هاست نیز یک کامپیوتر است که از امکانات پیشرفته ای بهره می گیرد. برای اینکه هاست در اینترنت پخش شود نیاز دارد که DNS دامنه تنظیم شود. البته این به این معنا نیست که اگر دو فرد از یک شرکت هاست تهیه کنند DNS آنها یکی باشد زیرا این فرایند دارای پروتکل خاصی نیست و امکانات دیگری نیز توسط آنها قابل دسترسی می باشد. اما ممکن است در هنگام خرید هاست به مفاهیمی برخورد کنید که با آنها آشنایی ندارید؛ مفاهیمی نظیر هاست VPSS که فقط در یک کامپیوتر اجرا می شود و برای ساخت آن نیاز است که سخت افزار های مخصوصی که کار مجازی سازی را انجام می دهند نصب شوند. سوپر کامپیوترها کار تعداد زیادی کامپیوتر را انجام می دهند که البته باید اشاره کنیم که از نظر هزینه گران خواهند بود ولی می توانید از سرعت بسیار بالاتر آنها اطمینان داشته باشید. این نوع هاست ها در برخی شرکت ها که تعداد کاربران زیادی دارند و به عنوان شرکت های قدرتمند در طراحی سایت شناخته می شوند به کار گرفته می شود.
مفهوم دیتا سنتر در طراحی سایت
در مورد دیتا سنتر باید اشاره کنیم که برخی از سایت ها ترافیک بسیار بالا و میلیونی دارند. سایت هایی نظیر توئیتر و فیس بوک در حالت عادی باید اطلاعات چند صد میلیون کاربر خود را ذخیره کنند. بدیهی است که اگر بخواهند این حجم بالا از اطلاعات را بر روی یک کامپیوتر و یا هاست معمولی ذخیره نمایند ریسک بسیار بالایی را دارد و ممکن است سیستم کرش کرده و تمامی اطلاعات آنها در کسری از ثانیه از بین برود. بنابراین از دیتا سنتر استفاده می کنند.
ارتباط محتوا و ترافیک در طراحی سایت بخش دوم
ایجاد لینک داخلی در طراحی سایت
لینک های داخلی در طراحی سایت همواره یکی از مواردی بوده که موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل نظر مثبتی بر روی آنها دارند. لینک های داخلی که به اینترنال لینک شهرت دارند در بهینه سازی سایت و سئو سایت نیز از مؤلفه های اصلی محسوب شده و تأثیر خوبی بر رنکینگ سایت دارند. در ادامه مقاله قبلی که در بخش آموزش طراحی سایت قرار دادیم و اشاره کردیم که چگونه باید صفحه اصلی و هدف خود را بسازید، حال نیاز است که اقدام به ایجاد لینک های داخلی در محتوای سایت خود کنید. بر ای ایجاد لینک های داخلی باید از صفحات ایندکس شده سایت که موتورهای جستجو آنها را به کلمات کلیدی خاصی شناسایی کرده اند و آن کلمات اکنون در محتوای شما وجود دارد استفاده کنید. برای شناخت صفحات ایندکس شده مهم طراحی سایت شما می توانید از جستجوی گوگل کمک بگیرید. به این صورت که عبارت (site: www .npco .net) را سرچ کنید. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که صرفاً از لینک های فوتر استفاده نکنید و از لینک های داخل محتوا که ارزش بسیار بیشتری دارند کمک بگیرید. در میان لینک های داخلی شما بهتر است در تمامی صفحات به صفحه اصلی سایت نیز لینک ارسال شود.
محتوای صفحات اصلی در طراحی سایت
زمانی که شما محتوای صفحات اصلی طراحی وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن نوشتید و مطابق با همین مطلبی که در حال مطالعه آن هستید؛ لینک های داخلی آن را ساختید، می توان گفت که شما یک محتوای شاخص و منحصر به فرد در صفحات بنیادی خود دارید. این محتوا هم قابلیت اشتراک دارد و هم قابلیت اینکه لینک هایی را به سمت خود جذب کند. ممکن است برخی از مدیران و گردانندگان سایت ها نگران این باشند که محتوایشان ممکن است به دست برخی افراد برسد که در این زمینه فعالیت می کنند. اما اگر محتوای شما عالی باشد قطعاً آنها را به چالش کشیده و ممکن است آنها مطالبی را نوشته و به شما لینک بدهند. یکی از اصول طراحی سایت و سئو سایت این است که افراد به دنبال محتوا می گردند تا به آن لینک بدهند. موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل نیز ارزش این محتواها را می دانند.
تور تايلند