تگ های Heading در طراحی سایت تگ به چه معناست ؟
معنی لغوی tag یا متا تگ ، برچسب می باشد . در واقع tag ها نوعی برچسب می باشند به کمک آن می توان یک مطلب را در طراحی سایت برای موتور های جستجوگر و یا یک مخاطب سفارشی سازی نمود . در ادامه با تگ Heading و ویژگی های آن خواهیم پرداخت .
نحوه صحیح استفاده از تگ های h1 تا h6 در
طراحی سایت :
تگ heading یکی از کاراکتر های مهم و حائز اهمیت برای هر وبمستر به حساب می آید . به دلیل وجود کلمات کلیدی و عنوان های به کار رفته در آن ها می توان به جرآت گفت ، یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین عناصر طراحی سایت در موتور های جستجوگر می باشند .
تگ عنوان چیست و چه کاربردی دارد ؟
تگ های عنوان در اصل نشان دهنده درجه اهمیت عنوان ها در طراحی و ساخت سایت می باشند . تگ های عنوان به طور معمول شامل h1 الی h6 می شوند که به ترتیب از h6 تا h1 به ارزش آن ها اضافه می شود .
2 نکته مهم در حوزه تگ های عنوان :
• به هیچ عنوان در استفاده از این تگ ها در طراحی سایت زیاده روی نکنید .
• سعی کنید کلمات کلیدی اصلی وب سایت تان را به نحوی در این تگ ها قرار دهید که علاوه بر جذب کاربر ، کلمه کلیدی باشد که بسیار توسط مردم مورد جستجو قرار می گیرد.
یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از تگ های heading این است که تنها از یک تگ h1 در هر یک از صفحات طراحی وب سایت استفاده نمایید .
برخی نکات مهم درباره تگ heading در
طراحی سایت :
1. از تگ h2 برای عنوان های مقالات خود استفاده نمایید.
2. بخشیی از نوار پایینی در طراحی سایت که دارای تگ h1 می باشد را به طور منظم در بازه های زمانی مشخص تغییر دهید .
3. به عناوین Footer و Aside می توان از h4 به بعد اختصاص داد
4. عناوین دیگر صفحه می تواند با توجه به اهمیت آن ها h2 یا h3 باشند.