تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آب قلیایی Offline
#1 ارسال شده : 1396/09/01 05:01:12 ب.ظ
آب قلیایی

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79
مکان: تهران

آب قلیایی
چکیده : در این مقاله می خواهیم به طور خلاصه به بررسی خصوصیات آب آشامیدنی ، سختی آب و آب قلیایی بپردازیم .
خصوصیات آب

ناخالصی های آب را می توان به چهار قسمت تقسیم کرد :

۱- جامدات

۲- مایعات

۳- گازهای محلول

۴- مواد معلق

کل ناخالصی های آب این ۴ مورد اشاره شده ( جامدات ، مایعات ، گازهای محلول ، مواد معلق ) می باشند که می توانیم به کمک دستگاه های مختلف تصفیه آب ، آب را تصفیه نمود و این موارد را از بین ببریم .
سختی آب ( TDS ) :

اگر چه سختی آب را می تواند بعلت وجود نمک های آلومینیوم ، آهن ، منگنیز ، استرانسیم و روی دانست ولی علت اصلی سختی آب در حقیقت وجود نمک های سدیم ، منیزیم و کربناتی می باشد . سختی های کربناتی به کربنات ها و بیکربنات های کلسیم و منیزیم اطلاق می شود که معمولاً بر حسب CaCo3 و بر اساس واحد Part Per Million ( ppm ) بیان می گردد . باقی سختی های آب که به سختی های غیر کربناتی مشهور می باشند ، معمولاً ناشی از وجود سولفات ها ، کلرید و نیترات های کلسیم و منیزیم می باشند . این مقدار را می توانید توسط یک دستگاه ppm سنج الکترونیکی به دست آورید .
مقدار pH آب :

یکی از مهم ترین عوامل کنترل کننده در تصفیه آب ، pH آن می باشد . این کمیت مقدار اسیدی و یا قلیایی آب را نشان می دهد . مقدار pH آب طبیعی و خنثی معمولا حدود ۷ می باشد . هر چه pH آب کمتر از ۷ باشد این امر باعث افزایش اسیدی و هرچه pH آب بیشتر از ۷ باشد . این امر باعث افزایش قلیایی آب می شود ، خوردگی تجهیزات در تماس با آن به شدت افزایش می یابد .

طبق تعریف می دانیم :

که H+ مساوی است با غلظت یون هیدروژن

می دانیم آب خالص ( H2O ) در واقع تشکیل شده است از یون های H+ و OH- و معمولا ً–۱۰۷ گرم یون هیدروژن در هر لیتر آب وجود دارد ، پس می توان گفت که pH آب خالص برابر ۷ می باشد .

مقدار pH و قلیایی بودن آب را می توان به کمک یک دستگاه الکترونیکی pH سنج و یا معرف های رنگی تعیین کرد .

قلیائیت آب :

قلیائیت “ Alkalinity” در حقیقت نشان دهنده توان خنثی سازی اسید می باشد . این کمیت یکی از مهم ترین خصوصیت های آب در تمایل به رسوب گذاری می باشد . این خنثی سازی معمولا ً به کمک تیتراسیون و توسط اسید های استاندارد مشخص می شود . قلیائیت را می توان فقط توسط دو روش قلیائیت فنل فتالئین ( تعیین مقدار یون های کربنات و هیدروکسیل ) و قلیائیت متیل اورانژ ( قلیائیت کل ) مشخص و اندازه گیری کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت آب ، آب تصفیه شده پیشنهاد می کنیم فیلم مرتبط با این موضوع را مشاهده نمایید .
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.317 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت